Szkoła indywidualnego doradztwa zawodowego

Print Drukuj

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie w ramach Podkarpackiej Akademii Doradztwa Zawodowego zorganizowało w kwietniu br. zajęcia warsztatowe nt. „Szkoła indywidualnego doradztwa zawodowego".

W związku z dużym zainteresowaniem warsztatami w dniu 29 maja 2018 r. odbędzie się kolejna edycja tych zajęć w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie przy ul. Naruszewicza 11, początek o godz.9:30.

Zajęcia dedykowane są dla doradców zawodowych z małym doświadczeniem zawodowym lub rozpoczynających pracę na tym stanowisku. Celem warsztatów jest ukazanie istoty poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej w formie indywidualnej, poszerzenie umiejętności prowadzenia rozmów z osobami stojącymi przed wyborem zawodu lub kierunku dalszego kształcenia oraz rozwijanie umiejętności i kompetencji doradcy zawodowego.

Zainteresowani warsztatami mogą zgłaszać swoje uczestnictwo telefonicznie pod numerem (17) 773 70 88, (17) 773 70 80 lub e-mailowo: rszylar@wup-rzeszow.pl, sszafar@wup-rzeszow.pl.

Zgłoszenia przyjmowane są do 25 maja br.

Liczba miejsc jest ograniczona.

Udział jest bezpłatny.

Program zajęć:

  1. Przedstawienie się prowadzącego, wprowadzenie w tematykę zajęć.
  2. Przedstawienie definicji i znaczenia poradnictwa zawodowego
    • przybliżenie pojęć: poradnictwo zawodowe i orientacja zawodowa oraz wskazanie istotnych różnic pomiędzy nimi
    • omówienie 5 faz rozwoju kariery wg D. Supera
  3. Poradnictwo indywidualne – rozmowa doradcza
    • wyjaśnienie pojęć: porada indywidualna oraz rozmowa doradcza
    • omówienie 10 etapów rozmowy doradczej wyodrębnionych przez B. Wojtasik
    • omówienie trzech typów poradnictwa indywidualnego i technik stosowanych przez doradców w każdym z nich:
      1. poradnictwo liberalne
      2. poradnictwo dialogowe
      3. poradnictwo dyrektywne
    • przybliżenie warunków niezbędnych w procesie poradnictwa indywidualnego, w celu skutecznego oddziaływania na klienta i motywowania go do zmian
  4. Informacja zawodowa udzielana w formie indywidualnej
    • pokazanie uczestnikom zajęć, czym jest indywidualna informacja zawodowa oraz wskazanie różnic pomiędzy poradą indywidualną, a informacją indywidualną
    • omówienie trzech kategorii informacji, po które najczęściej zgłaszają się klienci:
    1. informacje dotyczące edukacji
    2. informacje dotyczące rynku pracy
    3. informacje dotyczące zawodów
    • wskazanie roli doradcy zawodowego w podejmowaniu przez klientów decyzji edukacyjno – zawodowych

Szkolenie realizowane będzie metodą warsztatową przy wykorzystaniu technik aktywizujących dynamikę grupy (wykład, ćwiczenia, dyskusja).

Zapraszamy !

Informacje o publikacji dokumentu